Frågor

1. Produkter

Plastikflasker
Alle vores plastflasker kan leveres med et egnet låg. Vi garanterer det helt rigtige låg, når du vælger et låg i butikken, der bliver vist som et forslag sammen med de valgte flasker.

Plastburkar
När du kombinerar produkter från vår butik med produkter med samma beteckning som du har köpt någon annanstans kan vi inte garantera att de passar.

2. Betalning

Inkluderar priserna på webbplatsen moms?
Ja, priserna på webbplatsen är inklusive moms.

Betalar jag säkert på plasticflessenshop.nl?
Ja, plasticflessenshop.nl kommer att behandla dina uppgifter i den säkra Mollie-miljön.

Vilka betalningsmetoder är tillgängliga?
I vår butik kan du betala med iDEAL (Visa, Mastercard, AmericanExpress, Maestro, iDeal, Sofortbanking, Bancontact, Giropay, PayPal, Klarna, Apple Pay) eller banköverföring.

3. Leverans

Om jag beställer något i butiken, när kan jag förvänta mig leverans av den beställda produkten?
Din produkt levereras inom 2–4 arbetsdagar från beställningsdatum i följande länder: Nederländerna, Belgien, Danmark, Frankrike, Tyskland, Irland och Luxemburg, förutsatt att alla artiklar finns i lager. Leveranser i andra länder kan försenas på grund av en längre transittid. Vårt mål är att skicka produkterna inom tre arbetsdagar och informerar dig om leveranstiden.

Paket levereras inte under helgen.

Kan jag hämta ut min beställning?
Webbutiken erbjuder inte möjligheten att hämta ut en beställning.

Hur levereras min beställning?
Din beställning levereras hem till dig med en paketleverantör.

Måste jag skapa ett konto för att beställa på plasticflessenshop.nl?
Du behöver inte skapa ett konto. Vi rekommenderar dock att du gör det. När du registrerar dig kan du enkelt se din beställningshistorik och vid en ny beställning behöver du inte ange dina uppgifter igen.

Är informationen jag anger för att skapa ett konto säker hos plasticflessenshop.nl?
Vi respekterar integriteten för alla våra webbplatsanvändare och ser till att de personuppgifter som du lämnar till oss behandlas konfidentiellt. Vi lämnar inte dina personuppgifter vidare till tredje part.

Jag vill ta emot en beställning och en faktura på en annan adress. Går det?
Detta är inget problem alls. Du kan ange en annan leveransadress, till exempel om du vill skicka en gåva eller om du behöver varan till en annan adress än fakturaadressen. När du väljer detta alternativ skickar vi paketet till leveransadressen och fakturan till fakturaadressen.

Fri frakt
Om beställningsvärdet överstiger 1120,35 kr (exkl. moms) skickas din beställning kostnadsfritt till följande länder: Nederländerna, Belgien, Danmark, Frankrike, Tyskland, Irland, Storbritannien och Luxemburg.

Fraktkostnader
Om din beställning inte är berättigad till gratis frakt är fraktkostnaderna 123,24 kr Exklusive moms för Österrike, Belgien, Tjeckien, Danmark, Estland, Frankrike, Finland, Tyskland, Italien, Irland, Luxemburg, Litauen, Lettland, Norge , Polen, Portugal, Sverige, Spanien och Storbritannien och 78,43 kr Exklusive moms Nederländerna.

4. Service

Jag vill utnyttja min avbeställningsrätt, hur fungerar det?
Du har rätt att annullera beställningen utan att ange några skäl upp till 14 dagar efter mottagandet. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller en tredje part som du har utsett, annan än transportören, tog varorna i fysisk besittning.

För att utöva din ångerrätt måste du informera Plasticflessenshop.nl, som du har ingått avtal med, om ditt beslut att säga upp avtalet (till exempel via telefon eller mejl).

När kan jag returnera något?
Om du har mottagit en defekt eller felaktig produkt gäller den lagstadgade garantin. Kontakta Plasticflessenshop.nl så snart som möjligt via telefon eller mejl och returnera sedan varan. Vi skickar då den korrekta produkten eller ordnar en återbetalning inom 14 dagar. Naturligtvis står plasticflessenshop.nl för alla kostnader i samband med detta. Du hittar returformuläret här: returformulär.

Vem ingår jag ett avtal med när jag köper en vara via webbutiken?
När du handlar online hamnar du i Plasticflessen.nl:s webbshop. Du kommer alltså att ingå ett avtal med Plasticflessen.nl.

När ingår jag ett avtal?
Med hjälp av beställningsknappen lägger du produkter i din varukorg. För att gå till kassan klickar du på ”Varukorg” och sedan på ”Kassan”. Här hittar du en översikt över dina valda produkter. För att slutföra beställningen måste du fylla i dina uppgifter eller logga in. När du har accepterat de allmänna villkoren och klickat på knappen ”Köp nu” är avtalet slutfört.

Finns det någonstans där jag kan lämna förslag till denna webbshop?
Om du har några förslag till vår butik, vårt sortiment eller en annan del är du välkommen att skicka oss ett mejl. Vi uppskattar dina åsikter. Om du har en allmän fråga om vår webbplats är du naturligtvis också välkommen att skicka ett mejl till oss.  Vi återkommer till dig inom fem arbetsdagar.

Vilka är de allmänna villkoren om jag vill köpa något via webbutiken?
De allmänna villkoren för köp i webbutiken gäller för försäljning via webbutiken. Du kan läsa dem genom att klicka på länken eller genom att ladda ner dem.

Vad gör jag om jag har ett klagomål?
Om du har ett klagomål kan du skicka det via mejl till Plasticflessenshop.nl service@plasticflessenshop.nl.

Du kommer att få ett mejlsvar inom 48 timmar. 

Behövs hjälp?